• Bucuresti
  • cutiapostala@elocvent.ro

Suzuki Vitara 2019 – de la Test drive la … proprietar

Suzuki Vitara 2019 - All Grip

Au trecut deja 2 luni de cand am fost la Test drive cu Suzuki Vitara 2019 model benzia 1.4, 140 cai biciuiti de o cutie automata. Sunt proprietar de aproape o luna si pot spune ca sunt bucuros ca-n prima zi.

Decizia nu a fost usoara desi pot spune ca a fost dragoste la prima vedere (vis-a-vis de Suzuki). Mi-am propus ca inainte de a cumpara o masina noua (oricare este ea) sa merg la cat mai multe branduri pentru a vedea mai multe modele (din clasa ei). Am vazut/condus Dacia Duster – cutie automata, Renault Kadjar – cutie automata, Suzuki Vitara 2019 – cutie automata,  Hyundai Tucson – cutie automata, dupa care am vizitat Nissan Qasqai si Honda HRV.

Dacia Duster desi mi-a placut la exterior, motiv pentru care l-am avut pe lista, nu m-a impresionat deloc la interior. Ma asteptam sa fie ceva mai bine aranjat/compartimentat/finisat, etc. Prea simplu, prea ca la tara iar pretul pentru un model full depasea cu mult raportul calitate/pret.

Renault Kadjar este foarte frumos atat la interior cat si la exterior dar nu aveau 4×4 pe benzina. Cel mai mare minus si unul din motivele principale pentru care NU l-am luat a fost lipsa spatiului la sofer. Consola centrala se curbeaza spre interior atat spre sofer cat si spre pasagerul din dreapta iar eu nu aveam loc. Stateam destul de rau in scaun si m-a lipeam de acel interior. In plus, eu am deja un Renault Megane la care am avut garantie 3+1 ani dar de care nu am beneficiat. Costurile mari de revizii m-au facut sa merg la alte service-uri, mult mai ieftine, motiv pentru care am renuntat la garantie.

Hyundai Tucson a fost o incantare doar ca este mult mai scump, mai mare si consider ca nu este o masina de oras cu care sa mergi zilnic la munca si ocazional in vacante. M-am plimbat cu un model echipat full. M-a impresionat usurinta cu care se conducea (in ciuda gabaritului), modul in care raspundea cutia automata (mai ales pe modul Sport) dar si calitatea interiorului. Consumul mediu afisat in bord era de 20% iar asta m-a speriat putin. Stiu ca m-am plimbat cu o masina de test drive si de care toata lumea trage dar totusi…20%?!

Suzuki Vitara 1.4 AT Passion vs Luxus

Suzuki Vitara 1.4 AT Passion vs Luxus

In concluzie, am cumparat Suzuki Vitara 1.4l – benzina, Boosterjet, 140CP, 4×4 (Allgrip), cutie manuala in 6 trepte iar nivelul de echipare este Spirit (varianta de mijloc).

Peste Spirit este nivelul Luxus care aduce in plus doar plafon panoramic si cutie automata. Doream si eu cutie automata dar este disponibila doar pe varianta basic (Passion) sau Luxus.

Ce-mi place la Suzuki Vitara?
Este foarte usor de condus, confortabila la drum si cu chef de joaca.
Imi place foarte mult de cum arata la exterior iar interiorul pare facut cu grija. Pozitia la volan este foarte buna fiind vizibila toata capota iar asata da un sentiment de control total.

Farurile led cu reglare automata sunt extraordinare. Inteleg ca nu-s foarte eficiente pe timp de noapte daca asfaltul este ud. Pana acum nu am condus in aceste conditii. Revin cu update vis-a-vis de acest aspect.

Portbagajul de 375L nu este nici foarte mare dar nici cel mai mic dar cred ca este suficient pentru o familie (traditionala) cu 2 copii.

Ce nu-mi place la Suzuki Vitara?
Nu inteleg de ce in anul 2019 inca mai exista masini care, la inchidere, nu-si rabateaza automat oglinzile si nu-si ridica singura geamurile. Detin un Renault Megane din 2009 care blocheaza usile la demaraj iar la inchidere ridica automat geamurile.

Rezervorul de 47L pare mic iar distanta pe care o parcurgi cu un plin este de aproximativ 500-550km (in functie de cum mergi). Mai bine puneau unul de 65L sa poti merge linistit fara sa mai grija alimentarii.

Consideri util acest articol? Da-i un share! Multumesc.

Related Articles

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.