• Bucuresti
  • cutiapostala@elocvent.ro

Instalatie GPL – AGC Compact pe Renault Megane 2 (2008)

Rampa de injectie GPL - AGC Compact

Gata! Am pus GPL pe Renault Megane 2   ( Sedan, 1.6, 16v, model 2008, aproximativ 88.000 km). Nu de alta dar pretul benzinei s-a dus la gara (… cu satelitul).

Bun. Am cautat pe net, pareri, modele, preturi si am ajuns la supergaz.ro.

Adresa: Sos. Virtutii nr. 17A, sector 6, BUCURESTI

Despre montaj.
Am ales instalatia AGC COMPACT, varianta cu butelie torodiala de 52l ce se monteaza in locul rotii de rezerva! Butelia cilindrica ocupa prea mult spatiu iar eu am nevoie ca in concediu sa pot lua tot sifonierul cu mine!
Stricaciuni?!
Da! Montajul implica „taierea” axului de plastic in care se prindea (prin insurubare)  roata de rezerva. Pe langa asta, cu o freza se da o gaura pentru scoaterea conductei de gaz, catre motor si dispozitivul de alimentare. ATENTIE! In aceasta butelie (rezervor) intra aproximativ 42 litri de gaz.

Butelie GPL toroidala - Renault Megane 2

Instalatie toroidala GPL - Renault Megane 2

Instalatie toroidala GPL - Renault Megane 2

Dispozitivul de alimentare cu gaz (Tomasetto) a incaput perfect langa cel de benzina. Sunt cazuri in care se pune un dispozitiv mai mic iar alimentarea cu gaz se face dupa montarea unui adaptor. Acest adaptor se monteaza/demonteaza la fiecare alimentare. Exista statii de benzina/GPL care detin astfel de adaptoare dar ce te faci cand il uiti pe al tau acasa sau in alta masina iar la benzinarie iti spun ca nu au?

Tomasetto - dispozitiv de alimentare GPL

Daca pana acum era destul de greu sa ajungi la joja de ulei, acum este imposibil. Dupa montarea instalatiei GPL accesul la joja este opturat de rampa de injectie. Pentru a putea schimba uleiul este necesara demonatarea partiala a instalatiei de gaz (rampa de injectie trebuie demontata).
ATENTIE! In momentul instalarii este taiat un furtun si pierdeti lichid de racire (antigel). Acesta trebuie completat! Urmariti nivelul de antigel din vas!

Rampa de injectie GPL - AGC Compact

Indicatorul nivelului de gaz a fost montat langa butonul de reglaj faruri, pilot automat si limitatorul de viteza. Pe aceasta „consola” gasim butonul de comutare intre gaz/benzina, led de indicare benzina/gaz cat si cateva leduri ce „indica” nivelul de gaz! Pe mijloc este amplasat un buton (pe care scrie AG) cu ajutorul caruia schimbam intre gaz si benzia (daca este cazul). La pornire masina este alimentata cu benzina, urmand ca dupa incalzirea instalatiei de gaz sa se treaca automat pe GPL. Nu este necesara interventia soferului. Trecerea este insesizabila.

Indicator nivel gaz GPL Renault Megane 2

Aici incepe aventura! Indicatorul nivelului de gaz este aproape inutil. De ce?
Dupa ce am facut plinul (aproximativ 43 litri de gaz), am parcurs prin Bucuresti 224km iar „jucaria” arata ca am trecut pe rezerva! Dupa inca cativa km parcursi imi arata ca am o liniuta din 4 (patru). Am inteles ca in momentul trecerii pe „rezerva” porneste un semnal acustic. Acesta trebuie sa fie momentul in care mai mergi 10km, 5km sau 15 km pe gaz. Nu este o greseala! Asa am fost informat!

Ce nu-mi place?
Masina, desi merge pe GPL, CREDE ca este alimentata din rezervorul de benzina! Pe masura ce mergi (pe GPL) nivelul de benzina aratat in bord scade pana la trecerea pe rezerva (de benzina). Ledul de rezerva (benzina) ramne aprins pana la o noua alimentare cu benzina. De retinut! Ai grija sa alimentezi ocazional cu benzina! Pompa de benzina functioneaza atata timp cat motorul este pornit chiar daca este alimentat cu gaz. Daca ramai fara benzina risti ca aceasta pompa sa se arda deoarece aceasta merge in gol!

Prima impresie!?

In prima saptamna, pe gaz, am avut cateva probleme in sensul ca motorul se oprea imediat dupa trecerea pe gaz. Asta la prima pornire, dimineata sau seara pana sa se incalzeasca instalatia!  Am fost nevoit sa mai fac o vizita la service pentru verificari si setari! S-a rezolvat! Cel putin pentru moment!

Nu ma pot pronunta despre consum dar pot spune ca masina merge bine…toarce! Pana acum nu a dat semne ca-i displace gazul. Motorul a pierdut putin din forta, foarte putin. Cert este ca am facut plinul cu 130 de lei! P.S. Mi-a fost recomandat sa „bag” gaz DOAR la Mol, Agip sau OMV.

Conform legislatiei, in 45 zile trebuie sa merg la RAR pentru a face omologarea!

Revin cu detalii si alte pareri personale vis-a-vis de consum, comportament dar si despre statiile GPL din care alimentez!

UPDATE 1:
Zgomot rampa de injectoare – GPL

Update 2:
Revizie instalatie GPL

Consideri util acest articol? Da-i un share! Multumesc.

Related Articles

16 comentarii

  1. custombrands

    Gata…s-a golit, s-a terminat, a trecut pe benzina! Asadar semnalul acustic, a trecut pe benzina si n-a mai vrut sa treaca pe gaz. Oficial, la primul plin, cu 42 litri de gaz am parcurs o distanta de 350km dupa cum urmeaza: 300 km in Bucuresti + 50 km in afara localitatii, AC pornit ocazinoal. Dupa calculele mele am un consum de 11,5/100 km.

  2. Radu Oniche

    Salut. Cum ai rezolvat problema opririi motorului dimineata …si cum ai rezolvat cu indicatorul de gaz de la buton …ca am facut 78km si a scazut 2 linii… merci fain! Poate ne auzim si la un telefon. 0755024006.

    • CUSTOMBRNADS

      Pai dupa mai multe drumuri la reprezentanta si un test in mers, am aflat ca pierd antigel. Daca n-ai antigel instalagia GPL („plamanul”) trage aer si se ineaca. Am rezolvat si problema asta… am lichidiul de racire constant de 6 luni dar motorul tot „crapa” la prima pornire.
      Am fost iar la service si nimic. Nu s-a rezolvat! Pana la urma am constatat ca daca merg primele 10 minute cu turatii mai mici de 2500, totul este in ordine. Nu se mai opreste. Dar ce faci cand te grabesti? Practic daca este cald afara masina are tendinta de a pleca direct pe gaz desi nu are temperatura optima.

      Cu rezervorul de benzina plin, acul nu mai scade! Asa ca fa un plin de benzina. Problemele apar iarna cand chiar consumi benzina pana trece pe GPL!

      Cu indicatorul de gaz am rezolvat-o altfel.

      La gaz stiu cam ce distanta parcurg cu un plin de gaz. La fiecare alimentare GPL, resetez distanta parcursa si stiu cat mai am de mers.

      ATENTIE! Am constatat ca e mai eficient sa faci plinul decat sa pui de 30-40lei. Daca pui de 30 de lei nu ai sa consumi tot gazul pus. Poti incerca sa alimentezi atat de 30 de lei cat si cu 50 , sa resetezi distanta si vezi cat merge pe gaz. Bafta!

    • Lefter Marian

      Nu stiu ce sa fac de 2 saptamini trrbuie la 5 zile sa pun Antigel imi scade de la Max.vasul la minim ce trebuie sa fac

      • custombrands

        Salut,

        Antigel poti pierde prin multe locuri. Dimineata gasesti pata sub masina? Saptamana trecuta eu am schimbat radiatorul pentru ca s-a spart undeva in partea de jos. Dimineata gaseam balta verde sub masina. Am mers 2-3 zile cu ea asa si pot spune ca masina nu mai statea pe gaz. Statea la relanti dar cand acceleram sarea din gaz. Clar „plamanul” tragea aer. Asadar, verifica:
        1 – capacul termostat
        2 – vasul in care sta antigelul
        3 – coliere (vezi ca „plamanul” are 2 coliere pe el, in partea de jos)
        P.S. eu folosesc antigel Glaceol tip D, de culoare verde. Este usor de identificat cand curge tocmai din cauza culorii.

  3. Daniel

    Sal am alimentat si eu cu gpl am facut plinul ,aprox 43 l ,si am desfacut capacul la butelie sa vad cat indica acul,si surprixa!!!,fasia gazul pe la conducta groasa cu piulita puneam mana nu se mai auzea,luam mana iar fasia ;eproblema sau asa trb sa iasa presiunea pe acolo?

    • Custombrands

      Nu exista supapa de presiune! Nu are voie sa fasaie, gafaie sau alte chestii. Daca fasaie inseamna ca pierde gaz iar GPL-ul este mai periculos decat butan-ul. Daca conducta este rece sau „brumata”….mergi de urgenta la service. Miroase a gaz in masina? Daca rasufla ceva…rasufla gaz…nu aer!

  4. Vali

    Am pus eu pareri pro si contra:
    – montajul istalatiei ca si calitate este pe medie
    – instalatia functioneaza bine
    contra
    – la instalare ar trebui sa monteze un releu (sunt kit-uri specializate) care sa intrerupa functionarea pompei de benzina dupa 2-3 ani aceasta se poate defecta
    – supapele de tur/ retur stau mai toto timpul deschise cind functioneaza masina pe gpl si de multe ori dimineata cind este rece porneste a a 2 sau a 3 acheie.

  5. Teodor

    Salutare. Spune-mi, te rog dacă ai făcut trecerea in carte la RAR a buteliei exact așa cum se vede în imagini, fără o ramforsare a oalei unde stă butelia. Mulțumesc. Sau dacă ai făcut ramforsarea spune-mi cum ai procedat. Mulțumesc.

    • custombrands

      Salut, NU, nu am ajuns sa trec GPL-ul in carte! Dar ti-am raspuns pentru ca trebuie sa-ti spun ca exista o ramforsare. Sub butelie sunt 2 panglici metalice care au rolul de a fixa butelia.

    • Custombrands

      Surpriza. M-am programat la RAR pentru a face omologarea. M-au respins! 1. Butelia de gaz se misca sus jos deci trebuie fixata. 2. Am stopul stanga spart. Lipsesc cca 2 cm de plastic. A fost trecut ca defect major! Am cumparat stopul cu 200 de lei. Merg sa fixez butelia dupa care revin cu detalii.

  6. Lefter Marian

    Salut am un Renault Clio 2002 am montat de 7 ani Gaz pe ia de la un timp cînd trece după Benzina pe Gaz de aude un Țăcănit este cumva injectoarele sau Tacheti.Va rog frumos puteți ce pot face

    • Custombrands

      Rampa de injectoare! Componenta ce face parte din instalatia GPL. Este situata pe blocul motor si are conectate furtunele ce intra in galeria motorului. Stai bine daca ti-a facut asta dupa 7 ani. Eu am schimbat 1 din primele sase luni iar dupa un alt an s-a stricat iar. Din cate stiu se poate schimba doar elementul stricat. Te rog spune-mi la ce service te duci si ce ti-au facut dar mai ales cat a costat. Si eu trebuie sa schimb rampa de injectoare. Eu merg asa de 2 ani.

Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *